Průzkum mezi rodiči a dětmi - druhá část

Úspěch, Strategie, Podnikání, Řešení
Pojďme se podívat na druhou část dotazníku, která byla zaměřena na to, kolik času věnujete vy nebo vaše děti přípravě do školy, jakou máte zpětnou vazbu od vyučujících a co byste potřebovali jinak.

Graf odpovědí Formulářů. Název otázky: Přibližně kolik času denně trávíte činností spojenou se školou (vypracování úkolů, komunikace s vyučujícími, zajištění materiálů apod.). Počet odpovědí: 421 odpovědí.

Z odpovědí mimo jiné vyplývá, že se hůře zachovává pravidelnost v domácí školní práci tam, kde rodiče chodí do práce, kde je v rodině více dětí, případně pokud se k úkolům přidávají další závazky jako je příprava do ZUŠ nebo na přijímací zkoušky. 


Graf odpovědí Formulářů. Název otázky: Jakou máte zpětnou vazbu od vyučujících k odevzdané práci? . Počet odpovědí: 415 odpovědí.

297 (71,6%) respondentů je se zpětnou vazbou od vyučujících spokojeno. Někdy by potřebovalo více informací 76 respondentů (18,3%). Celkem 11 respondentů bylo nespokojeno se zpětnou vazbou od vyučujících, šlo buď o to, že chyběl kontakt na vyučující nebo neprobíhala on-line výuka a rodiče by si ji přáli. A 18 respondentů odpovědělo, že práci neodevzdávají, s čímž byl někdo spokojený a někdo naopak vůbec, rodičům chyběla zpětná vazba, nebyli si jisti, zda mají úkoly správně, vnímali, že dětem chybí kontakt s vyučujícím. Všechny tyto důležité informace jsme s vyučujícími probrali. 


Graf odpovědí Formulářů. Název otázky: Pokud potřebujete (pomoci s učivem, na něco se zeptat, poradit se), můžete se spojit s paní učitelkou nebo s panem učitelem? . Počet odpovědí: 419 odpovědí.


Jak vidíte z grafu výše, převážná většina odpovídajících se v případě potřeby může spojit s vyučujícím a vyřešit, co je potřeba (73,7%, tedy 309 respondentů). Pro některé to může být trochu potíž, ale možné to je (10%, tedy 42 respondentů). Celkem 55 odpovídajících (13,1%) zatím kontaktovat vyučující nepotřebovali. 4 odpovídající uvedli, že nemají kontakt. S vyučujícími jsme probrali, aby se ujistili, že rodiče kontakt na ně mají. Emailové adresy na vyučující jsou uvedeny také na stránkách školy (zde). 

Na dotaz Pokud je pro vás obtížné požádat vyučujícího o pomoc, co byste potřebovali, aby to bylo snažší? odpovědělo celkem 43 respondentů, z toho 24 ve smyslu, že nepotřebují nic a vše je v pořádku. Dále se objevoval požadavek na více videohovorů, pravidelný kontakt učitele s žáky, pravidelné konzultační hodiny, méně učiva, více informací k úkolům, zaměření na důležité předměty a zaznělo také to, že by bylo fajn, kdyby se už chodilo do školy. 

Je skvělé vidět, že převážná většina rodičů a dětí je spokojena s množstvím a obsahem informací, které dostává od vyučujících. Věřím, že se situace zlepšila i u těch, kde se vyskytla nějaká potíž nebo nedorozumění. Za dobu trvání této nezvyklé situace jsme se už hodně naučili, vyzkoušeli si, objevili. Děkuji všem, jak vám, rodičům a žákům, tak vám, vyučujícím, za ochotu zkoušet nové věci, za trpělivost, za snahu překonávat překážky, za schopnost podívat se na společný problém i očima toho druhého. Konkrétní pochvaly se dočtete ve třetí části zpracovaných výsledků. 

Hezký den. 

HS



 

Komentáře